Skärpta råd för att begränsa smittspridningen i Kronoberg

Från 5 november till 13 december gäller allmänna skärpta råd i Växjö kommun och Kronobergs län.

Stäng meddelande

Felanmäl och lämna synpunkter

Här hittar du e-tjänster för att felanmäla vattenläcka, stopp i avloppet, gatubelysning, matförgiftning, trafiksignaler eller andra fel. Du kan också lämna synpunkter, beröm och klagomål på kommunens verksamheter.

Ring oss vid brådskande fel - använd annars våra e-tjänster

Växjö kommuns kontaktcenter, telefon 0470-410 00 måndag - fredag, helgfri vardag, klockan 07.30-16.30.

Övrig tid ringer du SOS alarm, telefon 0470-77 78 99

Felmeddelande i e-tjänster?

Om du får felmeddelande när du fyller i en e-tjänst, ber vi dig att försöka igen lite senare. Om du upplever att problemen fortsätter, hör av dig till Växjö kommuns kontaktcenter på telefon 0470-410 00 eller e-post info@vaxjo.se.

Felanmäl trafiksignaler

Vill du felanmäla trafiksignaler gör du det enklast genom att ringa till One Nordic på telefon 0729- 915 915 (svarar dygnet runt) eller per e-post felanmalan.trafik@onenordic.se
One Nordic sköter detta på uppdrag av Växjö kommun.

Felanmäl gatubelysning

Vill du felanmäla gatubelsyning gör du det enklast genom att ringa till Bogfelts på telefonn 08-732 57 13 (svarar dygnet runt) eller per e-post felanmalan.syd@bogfelts.se

Det går också bra att göra felanmälan av gautbelysning via e-tjänst.
Bogfelts sköter detta på uppdrag av Växjö kommun

Felanmäl vattenläcka eller avloppsstopp

Har du råkat ut för en vattenläcka eller stopp i avloppet? Undersök först om problemet finns i din egen fastighet eller om det finns på det kommunala ledningsnätet.

Vattenläcka och avloppsstopp

Gatubelysning - felanmälan

Matförgiftning - anmälan

Hälsoskydd - anmälan om klagomål

Livsmedel - anmälan om klagomål

Miljöskydd - anmälan om klagomål

Övrigt - felanmälan

Lämna synpunkter, beröm och klagomål

Relaterade länkar

Skriv ut
Senast uppdaterad: 2 december 2020