Kompiskortet, gratis entré för din kompis
Kompiskortet är för dig
som har en funktionsnedsättning.
Tillsammans med en kompis
kan du ta del av olika aktiviteter
och arrangemang.
Kortet innebär
att du betalar som vanligt
men din kompis är med gratis.
Det kan vara entré, träningsavgift,
medlemskap och biljetter.
Du bestämmer själv
vem som följer med.
Det kan vara en vän,
en personal eller en släkting.
Kortet är personligt
och gäller hos de arrangörer
som har anslutit sig.
Kortet gäller i Kronobergs län.
Du kan söka Kompiskortet
om du har din adress
i Växjö kommun.
Kompiskortet är ett samarbete
mellan OMS-fritid och kultur och fritidsförvaltningen
i Växjö kommun.
Om du har några frågor
kan du ringa kommunen
och säga att det gäller kompiskortet.
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se
Relaterade länkar
Relaterade dokument
Senast uppdaterad: 23 maj 2024