Du som ringer till Växjö kommuns kontaktcenter kan bli uppringd efteråt för att svara på frågor om servicen som gavs. Syftet med denna undersökning är att Växjö kommun får veta hur kommunens service upplevs och hur vi kan förbättra verksamheten. Här redovisas resultaten från undersökningen.
I tabellen visas resultaten från enkäten om invånarnöjdheten kring kontaktcenters kundservice. Resultat visas från år 2021 och 2022.
Kategori | 2021 | 2022 | Differens |
---|---|---|---|
Engagemang | 86,9 | 86,7 | -0,2 |
Enkelhet | 72,3 | 75,9 | +0,7 |
Generell nöjdhet | 82,8 | 83,7 | +0,9 |
Kunskap | 82,7 | 83,0 | +0,3 |
Svarstid | 80,6 | 75,2 | -5,4 |
Uppklarning | 74,6 | 75,7 | +1,1 |
Betyg | Index |
---|---|
5 | 100 |
4 | 75 |
3 | 50 |
2 | 25 |
1 | 0 |