Växjö kommun ökar närvaron i området och på skolor efter skjutning vid Arenastaden

Under torsdagskvällen, 24 augusti, skedde en skottlossning på Storgatan intill Arenastaden i Växjö. En man är förd till sjukhus med allvarliga skador.

Ett stort antal barn och ungdomar vistades i området vid tidpunkten.

Polisen är angelägen att komma i kontakt med alla som kan ha sett någonting. Vet du mer om händelsen och har uppgifter att lämna till Polisen, ring 114 14.

Med anledning av händelsen förstärker Växjö kommun, i samarbete med Polisen, de trygghetsskapande insatserna i området. Bland annat har kommunens fältgrupp ökat vuxennärvaron i området, nu och under helgen.

Under fredag morgon kommer Elevhälsan på skolor i kommunen att möta upp och samtala med barn och ungdomar.

För mer information om händelsen, besök Polisens webbplats, polisen.se Länk till annan webbplats..

Senast uppdaterad: 24 augusti 2023