Program på Katedral

Vi tror att alla innerst inne har en dröm om sitt framtida jobb. Att välja rätt gymnasieprogram är därför ett av dina viktigaste livsval. Eftersom det val du gör i dag påverkar dina alternativ senare i livet är det en bra idé att hålla alla möjligheter öppna. På Katedralskolan finns mycket att välja på och du har stor chans att hitta något som stämmer med dina intressen.

För dig som ska ansöka till gymnasiet finns all information du behöver på vår webbplats gymnasieval.vaxjo.se Länk till annan webbplats.. Där kan du läsa på om alla gymnasieprogram och skolor, hur och när man ansöker, studieekonomi, boende och mycket mer.

Katedralskolan erbjuder högskoleförberedande utbildning och flera olika program.

Lokaler för studier

Undervisningen hålls dels på Katedralskolan och dels på Norrtullskolan som är vårt estetiska centrum.

Studera på Katedralskolan

Vårt mål är att du under tiden på Katedralskolan ska få goda kunskaper, att du ska trivas och att du ska utvecklas som människa. Vi ser det som en stor fördel att vi har många olika program och elever med olika specialintressen. Det ger skolan dynamik och det ger dig goda förutsättningar för att utvecklas på ett allsidigt sätt. Kulturen har en viktig plats på skolan och esteteleverna bjuder ofta på konserter, utställningar och föreställningar som brukar vara mycket uppskattade.

Kontakter

• Katedralskolan