Om Katedral

Vi tror att alla innerst inne har en dröm om sitt framtida jobb. Att välja en gymnasieskola som har ett brett utbud av program och kurser är därför ett av dina viktigaste livsval.

På Katedralskolan finns ett brett utbud av program och du har stor chans att hitta något som stämmer överens med dina intressen. Vi som studerar och arbetar här är stolta över vår skola som är trygg, kreativ och stimulerande. De många estetiska inslagen bidrar dessutom till en utvecklande miljö och god stämning. Här kombinerar du förberedelser för högre studier med att ha kul - en kombination som ger dig en väldigt bra grund för livet.

På Katedralskolan får du alltid vara dig själv. Här uppskattas olikheter eftersom de bidrar till den härliga atmosfären. Eftersom det är en stor skola med många elever och ett öppet klimat är det också enkelt att träffa nya kompisar med samma intressen som du själv.

När du väljer Katedralskolan når du riktigt bra resultat med hjälp av våra välutbildade lärare. Vi har även en väl fungerande elevhälsa och bibliotek.

Hos oss får du tre händelserika år fyllda med högskoleförberedande studier och spännande upplevelser, bland annat genom studieresor och internationella kontakter. Under vår tid tillsammans får du utvecklas och lära känna dig själv. Ditt val av Katedralskolan kommer att ta dig ett steg närmare ditt vuxna liv.

Kontakter

• Katedralskolan