Om Kungsmad

På Kungsmadskolan får du chansen att göra det du brinner för, tillsammans med nya kompisar som har samma intresse. När du följer det som inspirerar dig, smittar ditt engagemang av sig på allt du gör i skolan och du når ett bättre resultat. Det ger dig en helt ny inriktning på din skolgång och en nystart på vägen mot vuxenlivet.

På Kungsmadskolan möter du en trygg och inspirerande studiemiljö som kännetecknas av närhet mellan personal och elever. Vi har en kombination av olika program som innebär att våra elever även speglar vårt samhälle. Hos oss kan du till exempel hitta blivande bagare, hantverkare, formgivare, fotografer, fordonstekniker, försäljare, frisörer, reseledare, industritekniker, restaurangpersonal, ekonomer och elitidrottare. Här får alla utrymme att vara som de är och det gör att vi känner en stor gemenskap.

I våra utbildningar varvar vi ofta teori med praktik och många kontakter med arbetslivet. Genom att se hur saker fungerar på riktigt får du en bättre förståelse och kunskap som du har direkt nytta av.

På Kungsmadskolan lär du känna kunniga och erfarna lärare som är hängivna och som stöttar och bryr sig mycket om dig. Oavsett vad du vill uppnå kommer vi tillsammans göra allt för att hjälpa dig att bli den du vill.

Kontakter

Senast uppdaterad: 3 januari 2024