Utbildningsförvaltningen

Vi som jobbar på utbildningsförvaltningen tycker att vi har bland de viktigaste och mest betydelsefulla jobben som man överhuvudtaget kan ha! Vårt uppdrag är nämligen att ge Växjö kommuns barn och ungdomar möjligheter att utvecklas från nyfikna, kreativa­ ett-åringar till kunniga och engagerade 20-åringar.

Vi jobbar för att ta vara på varje barns och elevs kunskaper och förmågor och se till att förstärka allas kreativitet, engagemang och nyfikenhet. Vi vet att det ger gnistan åt en livslång lust att lära.

Förvaltningen har idag cirka 2600 medarbetare som ser till att mer än 19 000 barn och elever i ålder 1-20 år får en hållbar utbildning. Vi är i ett expansivt skede och har dessutom ett antal medarbetare som går i pension så vi måste bli fler under många år framåt. Vi rekryterar personal i stort sett hela året och har flest tjänster att erbjuda på våren då vi rekryterar för följande läsår.

Vad får du om du jobbar hos oss?

Du blir viktig för andra. Genom ditt meningsfulla arbete lägger du grunden för barnen och elevernas utveckling och självbild. Du får omväxlande och ansvarsfyllda uppgifter och dessutom kompetensutveckling och karriärmöjligheter till anställningar som exempelvis förstelärare, mentor och chef.

Välkommen till utbildningsförvaltningen!