Ny inriktning på ekonomiprogrammet

Från och med hösten 2023 erbjuder vi både ekonomi och juridikinriktningen. Hela programmet fortsätter att genomsyras av vår företagandeprofil och alla elever kommer att driva UF-företag.

Genom att starta juridikinriktningen förstärker vi vårt samarbete med partnerföretagen. Även eleverna på juridikinriktningen kommer driva UF-företag, göra APL och samverka med partnerföretagen.

Elever som vill kombinera studier med idrott ges nu möjlighet att läsa båda inriktningarna på ekonomiprogrammet hos Kungsmadskolan.

Mer information om programmet finns på gymnasieval.vaxjo.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 12 oktober 2022