Förberedande sommarskola i matematik på Katedralskolan

För att ge våra blivande elever de bästa förutsättningarna att lyckas med sina gymnasiekurser i matematik, arrangerar Katedralskolan en förberedande sommarkurs i matematik. Kursen är utformad för dig som vill vara väl förberedd inför matematikundervisningen på gymnasiet.

Vår erfarenhet visar att matematik kan vara ett utmanande gymnasieämne för många av de elever som har kämpat med ämnet under grundskolan. Sommarskolan fokuserar på repetition och förstärkning av grundskolans matematik, med mål att bygga matematiksjälvförtroende och skapa trygghet inför gymnasiestudierna.

Datum och tid:

• Tisdag 13/8 klockan 09.00-12.00
  • Onsdag 14/8 klockan 09.00-12.00
  • Torsdag 15/8 klockan 09.00-12.00
  • Fredag 16/8 klockan 09.00-12.00

Anmäl dig via formuläret Länk till annan webbplats.

Om du anmäler dig förväntar vi oss att du deltar alla dagarna. Vi bjuder på fika!

Vi ser fram emot att hjälpa dig att känna dig redo för matematikkurserna på gymnasiet.

/Matematiklärarna Katedralskolan

Den förberedande sommarskolan i matematik är öppen för elever med betyg D eller E i matematik från grundskolan, och som har blivit antagna till EK, ES, HU eller SA-programmen på Katedralskolan. Samt för IMV-elever med betyg F i matematik.

Senast uppdaterad: 1 juli 2024