Studentutspring 15 juni 2023

Information och tider som gäller för studentutspring 2023 på Växjö Katedralskola

13:00 EK, IB och NA

15:00 ES, HU och SA

Självklart vill vi gärna att anhöriga, släkt och vänner ska dela detta traditionsenliga utspring med oss. Om möjligt ber vi er att lämna bilen hemma då det är ont om parkeringsplatser vid skolan. Parkera endast på angivna platser samt respektera de boende runt skolan. Vi är även tacksamma om ni sprider den här informationen till övriga släkt och vänner som tänker besöka Katedralskolan den här dagen. Efter utspringet kommer studenterna att ledas av skolans musikelever mot Tegnérstatyn som ligger vid Linnéparken. Därifrån vandrar sedan studenterna upp mot stortorget där studentekipage väntar.

Senast uppdaterad: 30 mars 2023