Beslut distansundervisningen till 1 april

IVÄ måndagar

Från och med måndag v.5 genomförs all måndags-IVÄ som undervisning på skolan enligt beslut i gymnasieområdet. Det innebär att årskurs 2 kommer in till IVÄ alla måndagar fram till 1 april och genomför sedan resten av dagen med undervisning på skolan.

Beställa matlåda för avhämtning

Distansundervisning - Vaxjo.se Länk till annan webbplats.

Prov

Du som elev kommer få information av din lärare om vilka prov som kommer genomföras på skolan. Det är dock väldigt viktigt att du dagligen går in och tittar på ditt schema, då det kan ändras med kort varsel i dessa tider.

Programfördjupning, onsdags-IVÄ och andra blandgrupper

V.4 och 5 följer vi det upplägg som nu ligger med att ni elever genomför dessa kurser i era hemklassrum enligt schemat. Information om eventuella prov i programfördjupning nästa vecka och språkprov v.6 får ni från era lärare. Men återigen, titta i era scheman!

Från och med v.6 (8/2) fram till 1 april genomförs programfördjupning, onsdags-IVÄ och andra blandgrupper för åk 3 varje vecka i klassrummet. Grupper som innehåller elever från både åk 2 och 3 kommer genomföras så att varannan vecka är det med alla elever i klassrummet (då åk 2 har undervisning på skolan) och varannan vecka med åk 3 i klassrummet och åk 2 på distans (när åk 2 har distansundervisning).

Veckoplanering

Årskurs 3 har undervisning på skolan under hela perioden.

Tabell över vecka och undervisningsform

Vecka

Åk 2 måndag: undervisning på skolan, Tis-fre: distansundervisning