Skärpta råd för att begränsa smittspridningen i Kronoberg

Från 5 november till 13 december gäller allmänna skärpta råd i Växjö kommun och Kronobergs län.

Stäng meddelande

Gör nåt kul på din fritid

I Växjö finns mycket roligt
och spännande att göra
på fritiden.

Vi har bibliotek, simhall, konsthall,
fritidsgårdar och mycket annat.

På biblioteket kan du låna böcker.
På biblioteket finns många böcker på lättläst svenska.

OMS-fritid ordnar aktiviteter för dig
som har en funktionsnedsättning.
På Kulturskolan kan du få spela och sjunga,
rita och måla, dansa eller spela teater.

Inställda aktiviteter

Växjö kommun ska medverka till att minska
smittspridningen i samhället.
Därför har kommunen beslutat att ställa in flera evenemang.

På grund av Coronaviruset följande aktiviteter ställts in:
Alla musikcaféer på Kvarnhagskällaren

Följande studiecirklar/aktiviteter är inställda
Musik och rytmik
Luffagrupp
Massage
Gilla vatten
Vattengymnastik
Kreativa möten/syjunta
Söndags, musikunderhållning på Toftagården
Ingelstad, träffar med musikunderhållning

Är man osäker så hör av er till studieförbundet
eller föreningen för mer information.

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 5 november 2020
Politik och demokrati