• Förskola och skola
  • #menuItem($item)
  • #menuItem($item)
  • #menuItem($item)
  • #menuItem($item)
  • #menuItem($item)
  • #menuItem($item)
  • #menuItem($item)

För företag

Växjö kommun kan hjälpa dig som har företag eller vill starta ett företag.

Om det går bra för företagen i Växjö

finns det också jobb till fler personer.

Det finns omkring 8 tusen företag i Växjö.

Det största företaget är Volvo i Braås.
Där jobbar omkring 8 hundra personer. 

 

Växjö kommun har flest anställda, 

cirka 7 tusen 4 hundra personer.

Om du vill starta ett eget företag
kan du kontakta Växjö kommun.

Vi som kan hjälpa dig jobbar
på näringslivskontoret.

Vi kan till exempel hjälpa dig
att hitta en lokal till ditt företag.
 

Kontakta Näringslivskontoret

Telefon 0470-410 00

E-post naringsliv@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 7 september 2017
Lättläst