Bläddra i nya gymnasiekatalogen för 2018/2019

Nu är årets gymnasiekatalog för Katedralskolan, Kungsmadskolan och Teknikum klar! Den innehåller alla program som skolorna erbjuder, och mycket annan information som är viktig för dig som ska göra ditt gymnasieval i vår.

Många niondeklassare i kommunen har redan fått den rosa gymnasiekatalogen hemskickad. Det finns också möjlighet att bläddra i den digitalt: Gymnasiekatalogen för 2018/2019. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Katalogen är fullmatad med information om de olika program som skolorna erbjuder, intervjuer med såväl nuvarande som examinerade elever, viktiga datum och annat som är bra att tänka på inför gymnasievalet.

För er som inte har fått katalogen hemskickad finns det möjlighet att ta ett ex under lördagens öppet hus på Katedralskolan, Kungsmadskolan och Teknikum.

Senast uppdaterad: 24 maj 2018